Ви є тут

Шляхи вдосконалення роботи вчителів щодо підвищення ефективності в набутті учнями знань

Сьогодні  я пропоную всім стати учасниками тренінгу. Таке заняття можливо провести на нараді, педагогічній раді, засіданні методичної ради чи методичного об'єднання.

        Я сподіваюсь, що наша робота сьогодні впевнить вас у можливості і доступності використання активних методів навчання дорослих і підтвердить слова Томаса Манна, що я пропоную, як епіграф.

         Отож, сьогодні у нас нарада при заступнику, тема якої «Модернізація навчально – виховного процесу щодо підвищення ефективності рівня знань учнів.»

Вправа І «Комплімент»

Кожен присутній повинен назватися та висловити комплімент колективу, що зібрався.

Тренер:  Я рада вітати Вас на засіданні методичного об’єднання вчителів – предметників. Я вдячна, що Ви проявили повагу і порадували мене своєю присутністю. Видно, що Вам не байдужа доля дітей, бо Ви – справжні творці своєї справи і майстерні вчителі .

Потім присутні висловлюють свої компліменти.

Вправа ІІ «Очікування результатів »

         З'ясуємо ваші очікування щодо сьогоднішнього засідання. Для цього проведемо одномоментне оцінювання. В кожного з вас є набір сигнальних карток. Я буду пропонувати вам твердження, а ви даєте відповідь на нього, тримаючи відповідну картку, враховуючи, що гримаса - це зовсім не погоджуються, а усмішка – цілковито погоджуються.

        Твердження:

  • Я беру участь у засіданнях МО тільки тому, що мене направила адміністрація.
  • Я занепокоєна, що тренінг буде важкий для мене.
  • Я думаю, що тренінг буде корисним для мене в майбутньому.
  • Я думаю, що на засіданнях МО я оволодію та ознайомлюся з новими активними методами навчання.
  • Я думаю, що така форма проведення засідання МО допоможе мені проявити себе, вільно спілкуватися, виявити мою творчість.

(після кожного твердження підрахуйте результати, декілька – пояснюють, чому дана така відповідь)

Вправа ІІІ «Мікрофон»

Той, хто бере до рук мікрофон ділиться своїми методами роботи, щодо підвищення ефективності в набутті учнями знань, освітніх компетенцій.

Тренер: Мене весь час турбувало питання: чому пояснюючи новий матеріал всім однаково часто стикаєшся з тим, що одні учні схвачують пояснення на льоту, а інші не розуміють і після другого пояснення? Тому спробувала впровадити в своїй роботі поділ класу на групи: учні – візували, учні – аудіали та учні – кінестети.

Кожен вчитель ділиться з присутніми своїми методами роботи.

Вправа ІV «З особистої скриньки»

Кожен презентує роботи та досягнення учнів школи.

Вправа V «Творчий портрет вчителя»

Вчителі, які атестуються презентують свої творчі досягнення.

 Вправа VІ «Поділ на групи («Драже»)»

Я пропоную кожному з вас взяти 1 цукерку.

Тепер ті, що взяли цукерки одного виду, сідають разом. Ви – члени одної мікрогрупи.

Вправа VІІ «Мозковий штурм «Карусель»»

Зараз ваша мета – розглянути питання наступності навчально – виховного процесу при переході учнів із початкової ланки школи до середньої.

На трьох аркушах записані основні напрямки розв’язання цього питання:

  • Складіть план наступності навчально – виховного процесу між початковою та середньою ланкою школи
  • Складіть план супроводу та підтримки учнів 5 класу в період адаптації для адміністрації та вчителів- предметників
  • Відобразіть значення моніторингу навчальних досягнень учнів та план його використання в навчально – виховному процесі.

Кожна група повинна переміщатись від аркуша до аркуша записати, те, що вважають за потрібне з даної підтеми. Перехід від одного до іншого ватмана здійснюється по сигналу.

Останній крок – група зупиняється біля аркуша, де починала, узагальнює ідеї.

Вправа VІІ «Позитивні та негативні методи навчання»

Ваше завдання зараз сидячи в групі визначити, що позитивного, а що негативного може чекати нас під час впровадження в своїй практиці таких методів навчання: робота в групах, дискусія, ігрові прийоми.

Вправа VІІІ «Сонечко»

На сердечках пишете негативні риси, які засуджуєте в людях під час спілкування, знайомства.

Ось перед вами сонечко. Які асоціації воно у вас викликає? А тепер приклейте свої сердечка на сонечко. На нашому сонечку з’явилися чорні плями. Так от, щоб наші «сонечка» не мали ось таких плям ми повинні працювати над вдосконаленням нашої майстерності: вести папки – самоосвіти, спілкуватися на МО, ділитися власними досягненнями, напрацюваннями, досвідом, прийомами та методами.

Вправа ІХ «Ритуал прощання»

На маленьких паперових листочках запишіть побажання нашому колективу. Давайте створимо дерево МО вчителів – предметників.

Це дерево – великий і могутній дуб з міцним стовбуром і величезними гілками, які підтримують густу крону.

Корінь – це наші вчителі – пенсіонери, котрі несли і несуть до дітей гарне, добре, вічне.

Стовбур – голова МО, який згуртував нас тут.

Гілки – це вчителі, які щоденно працюють над удосконаленням навчально – виховного процесу.

Товщі гілочки – це досвідчені вчителі, які можуть чогось навчити, порадити.

Тонші гілочки – це молоді вчителі, які вчаться та здобувають власний досвід.

Жолуді – це діточки, для яких ми і продумуємо різні методи та прийоми роботи.

Я вважаю, що цей дуб проживе ще багато десятиріч і доведе свою вагу суспільстві і країні.

А тепер прикріпіть листочки на дерево співпраці і нехай збудуться всі ваші побажання.

Theme by Danetsoft and Danang Probo Sayekti inspired by Maksimer